"Освітній портал"
  ДопомогаПравила    ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Не все так просто в цій Болонській системі

 
Нова тема   Цю тему закрито    Освітній форум -> Болонський процес
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
irynna
Школяр


З нами з: 13.06.07
Повідомлень: 3

ПовідомленняНаписане: 20.10.2007 18:35    Тема повідомлення: Не все так просто в цій Болонській системі Відповісти цитуючи

Кредити, модулі, суміжні дисципліни.... Всі ці слова мені не знайомі, тому що я вчилася за "радянської" системи освіти. Мені ближче до тіла "автомат", пятибальна система оцінки знань, контрольні та самостійні.. А ще колоквіуми..

Прочитала статтю: Это мы не проходили, это нам не задавали

Повністю згодна з автором!
У нас залишився менталітет, який сприймає лише радянську систему освіти, крім менталітету - освітня база... А ще - ця дурна звичка робити все "по формі", а не "за змістом".

От і маємо: до Болонської системи приєдналися, 30% матеріалу віддали на самоопрацювання, а книг в бібліотеку для цього самоопрацювання не закупили, компьютери в компьютерні класи не поставили....

Відгукніться ті, хто теж від цього страждає. Або переконайте мене в тому, що ці зміни - дійсно на краще.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Aurumka
Школяр


З нами з: 16.09.07
Повідомлень: 8
Звідки: Дніпропетровська обл.

ПовідомленняНаписане: 24.10.2007 16:49    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

От я навчаюсь зараз на 1 курсі і знайомлюсь з цією системою.
Що мені подобається в ній: 1) ставлять бали за присутність на лекції (це спонукає студентів ходити на заняття, а не прогулювати), 2) гнучка система: сьогодні ти не підготувався і отримав нуль, а не 2, але наступного разу ти можеш надолужити ці бали. Одну тему знаєш краще - отримаєш більше балів і вони можуть скомпенсувати нестачу балів іншої теми. "30% матеріалу віддали на самоопрацювання" - це я не можу підтвердити, бо читають лекції як і раніше, дають теми на підготовку до семінарів. Відмовилися лише від приктики написання рефератів, так як студенти находять їх в інтернеті і не працюють зовсім самостійно. Автомати є: якщо студент склав 2 модулі добре, відповідав на семінарах, ходив на заняття, то йому ставлять автомат. Як правило, на іспит залишають вже невеличку кількість балів для того, щоб студенту дати ще шансів добрати балів. І ще один момент: більшість викладачів звикли до старої системи і є деякі, які оцінюють як і раніше, а потім просто переводять в потрібні бали. Так що не треба ставитися так ворожо до всього нового. На 12-бальну систему у школі теж нарікали, але зараз, як мені здається (а я сама недавно закінчила школу) діти задоволені, да і батьки, це більш точно вказує на їх оцінку. Мінус в том, що на "5" треба багато знати (все готувати, всі контрольні писати майже ідеально), а ще буває таке, що не вистачає буквально 1 чи 2 балів для "5", чи "4" і це неприємно, коли так трапляється.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
arhimed
Школяр


З нами з: 09.03.08
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: 09.03.2008 14:18    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

На мою думку, запровадження БП у наших навчальних закладах - річ абсолютно зайва, продиктована лише політичними амбіціями. Як завжди, наші розумники з Верховної ради та Міносвіти намагаються знайти готову модель замість розробити власну, яка поєднувала б надбання освіти за радянські часи із корисними елементами західних систем. Результат цієї гри неважко передбачити: це знівелює нашу освіту до середньоєвропейського рівня й позбавить Україну репутації "всесвітньої кузні інтелекту". Тому це все різко знизить конкурентність випускників нашої вищої школи у світі. Цей процес вже почався й дає результати: рівень професійної підготовки кадрів на сьогодні не витримує жодної критики. Тому я вважаю, що треба негайно відмовлятись від чужих стандартів та повертати хоча б радянські, не кажучи вже про створення власних, які були б вищими за європейський та американський рівень!
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
magnolian
Магістр


З нами з: 26.03.07
Повідомлень: 180
Звідки: Ужгород

ПовідомленняНаписане: 09.03.2008 19:50    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

arhimed написав:
що треба негайно відмовлятись від чужих стандартів та повертати хоча б радянські

На мою думку, радянські стандарти вже застаріли і втратили актуальності.

arhimed написав:
Україну репутації "всесвітньої кузні інтелекту"і

Ну це я думаю трохи занадто.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail Відвідати сайт учасника
arhimed
Школяр


З нами з: 09.03.08
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: 09.03.2008 22:57    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Справа не в стандартах. Радянський принцип навчання робив людей різнобічно освіченими, універсалами ШИРОКОГО профілю. Західна система, навпаки, робить ставку на ВУЗЬКУ спеціалізацію. Результат - багато американців і досі вважає, що у Другій Світовій перемогла Америка, а по вулицях Москви пішки ходять ведмеді.

Я знаю багатьох людей, які зараз працюють за кордоном й є шановними як професіонали найвищого класу. Вони навчались за радянських часів, але склали вагому конкуренцію тамтешнім фахівцям. Бо "застарілі" радянські стандарти НЕ СТАВИЛИ ЖОДНИХ ОБМЕЖЕНЬ рівню підготовки!

А щодо "кузні інтелекту", ВЖЕ може й занадто. І якщо ми надалі рівнятимемось на західні цінності, це буде остаточно. Я з іноземцями багато спілкувався з часів мешкання у Києві. Так от, за рівнем ерудиції переважна більшість з них з представниками МОГО покоління тягатись аж ніяк не може; вони вважають мене "великим інтелектуалом". Те, що у 80-ті роки минулого віку було нормою, зараз вважається мало не рівнем еліти! То чому ми маємо занижувати планку замість підвищувати?

Чинна система освіти в Україні є кризовою вже за своєю сутністю, бо хибним є сам принцип. Це, до речі, доводить існування таких ганебних телепроектів, як "Найрозумніший" та "Чи розумніший ти за п'ятикласника".
http://novy.tv/forum/viewtopic.php?t=12263518

В обох випадках фігурує слово "розум", але якраз жодних його проявів у цих програмах немає. Перевірка банальної ерудиції до вміння користуватися інтелектом жодного відношення не має. Те ж саме коїться і в освіті: замість надати дитині апарат мислення та навчити ним користуватись, цим нещасним з дитсадка втовкмачують купи ЗАЙВОЇ інформації, перетворюючи особистість, що мислить, на такий собі ходячий магнітофончик. А ще вчать халатно ставитися до справи, виставляючи оцінки замість "готовий" та "не готовий". Бо оцінка є теж кількісною мірою запам'ятовуваної та відтворюваної інформації, а не реальних знань.

Болонський процес є тільки новою надбудовою над принципово невірною системою освіти. Тому не варто гаяти час та гроші на його запрвадження.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
Givi
Студент


З нами з: 18.11.07
Повідомлень: 61
Звідки: Хацапетрівка

ПовідомленняНаписане: 10.03.2008 11:58    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Конечно, наши люди интелектом отличаются.... Особенно в очередях!!!
Каждый старается подойти в плотную и подталкивать впереди стоящего, думает быстрее будет! ВОТ ЭТО РАЗВИТИЕ!!! ИНТЕЛЕКТ!!! Сразу СССР вспоминается...
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail Відвідати сайт учасника AIM Yahoo! Messenger MSN
magnolian
Магістр


З нами з: 26.03.07
Повідомлень: 180
Звідки: Ужгород

ПовідомленняНаписане: 10.03.2008 15:45    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

arhimed написав:
універсалами ШИРОКОГО профілю. Західна система, навпаки, робить ставку на ВУЗЬКУ спеціалізацію.
Це все було б добре, якщо було дійсно так. Але якщо чи реально більшість людей, що вчились за часів СРСР - високоерудовані люди. Думаю, що ні.

Дослідження показують, що навіть теперішня (спрощена після 1991 року) програма не під силу 90% учнів. До чого я веду? До того, що І в минулому, і тепер тільки невелика частина людей випускалась(ється) з школи повна знань. А той, хто хоче і може, той навчиться за будь-якої освітньої системи. А щоб заохотити учнів, треба цікавий навчальний матеріал. І саме це завдання майбутнього розвитку навчальної програми - зробити матеріал цікавим. Навіть тепер програма містить багато (на мою думку) непотрібного для школярів. Загальні знання (наголошую загальні, а не детальні з усіх сфер) повинна надавати школа, а вузькі спеціалізовані - внз.
arhimed написав:
Результат - багато американців і досі вважає, що у Другій Світовій перемогла Америка, а по вулицях Москви пішки ходять ведмеді.


А хто ж тоді переміг війну? Американці дійсно перемогли, так само як і інші члени Антифашистського альянсу.

Про ведмедів, то це трохи занадто, хоча розумію Вас. Так, велика кількість американців мають, скажімо так, недостатні знання з географії і країнознавства, але це проблема одного з аспектів американської освіти, а не Західної загалом.

Наприкінці тільки скажу, що особисто знайомий з багатьма американцями свого віку і багато з них мають дуже грунтовні знання у багатьох сферах знань.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail Відвідати сайт учасника
arhimed
Школяр


З нами з: 09.03.08
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: 10.03.2008 21:54    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

magnolian написав:

Дослідження показують, що навіть теперішня (спрощена після 1991 року) програма не під силу 90% учнів. До чого я веду? До того, що І в минулому, і тепер тільки невелика частина людей випускалась(ється) з школи повна знань. А той, хто хоче і може, той навчиться за будь-якої освітньої системи. А щоб заохотити учнів, треба цікавий навчальний матеріал. І саме це завдання майбутнього розвитку навчальної програми - зробити матеріал цікавим. Навіть тепер програма містить багато (на мою думку) непотрібного для школярів. Загальні знання (наголошую загальні, а не детальні з усіх сфер) повинна надавати школа, а вузькі спеціалізовані - внз.


Здається, ви так і не зрозуміли, про що йдеться. Жоден МАТЕРІАЛ учневі геть не потрібен: його можна знайти у літературі, в інеті чи будь-де. Але якраз ДЕ та ЯК здобувати матеріал, як його систематизувати та засвоїти - цього наша школа НЕ ВЧИТЬ!!! І західна теж. Вірніше, вчителі так чи інакше намагаються це зробити, але навчальні плани залишають ці моменти поза увагою. У цьому й полягає коріння зла. Програма дореволюційних гімназій була на голову вищою за радянську, а та, в свою чергу - вищою за нинішню. Бо порівнювати треба не зміст програми, а результати її запровадження (статистичні).

Гімназист після випуску знав КІЛЬКА (!) іноземних мов, окрім того латину та грецьку, вмів танцювати, знав основи етикету, теології тощо. Й таких випускників була більшість. Радянський школяр знав добре, якщо одну іноземну мову, не мав жодного уявлення про етикет, теології, звісно ж, теж не було, ритміку проходили у 1-2 класах і до випуску повністю забували. Проте школярі мого покоління вміли співати, мали непогане знання точних наук, географії, досить фундаментальні знання та навички з праці. Таких серед випускників було десь 50/50. Нинішні школярі виходять зі школи геть непристосованими до життя, з них лише відсотків 20 опанували хоча б шкільну програму на необхідному рівні. Головна мета навчання - не надати людині перепустку у доросле життя, а лише піднатаскати для вступу у ВИШ.

Тому важливо не те, яка програма, а принципи її побудови. Поки вони не зміняться, можна міняти програми безліч разів, але так і не отримати позитивного результату!
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
magnolian
Магістр


З нами з: 26.03.07
Повідомлень: 180
Звідки: Ужгород

ПовідомленняНаписане: 11.03.2008 14:44    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

arhimed написав:
цього наша школа НЕ ВЧИТЬ!!! І західна теж.
Цілком з Вами згоден, що наша школа цього не вчить. Але на рахунок Західної в мене інша думка. Чи мали Ви досвід навчання чи викладання в Західному навчальному закладі?

arhimed написав:
Гімназист після випуску знав КІЛЬКА (!) іноземних мов, окрім того латину та грецьку, вмів танцювати, знав основи етикету, теології тощо. Й таких випускників була більшість.

Знову згоден, але в ті часи гімназія була рівна (а то й вище) сьогоднішньому університету. І таких випусників було дуже мало. Це була еліта. Тепер ситуація інша - внз набагато більше ніж колись було гімназій.

І таке питання на роздуми - то чому ж на Заході живуть так добре, а у нас (де колись така хороша освіта була) - так погано?
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail Відвідати сайт учасника
arhimed
Школяр


З нами з: 09.03.08
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: 11.03.2008 15:12    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Ні, сам я за кордоном не навчався. Але мої друзі, що навчалися у елітних школах, іздили навчатися у Великобританії та США за програмами обміну учнями. Інформація в основному від них та з інтернет-видань. Дійсно, там трохи більше часу приділяють умінню користуватись бібліотеками та пошуковими системами. Але це й усе. Мабуть, частки необхідної роботи закладено у технології "інтелектуального штурму" та семінарських заняттях, але теж неявно й теж залежно від особистості викладача.

Щодо відповідності рівня гімназії університетові, поміркуйте: то чого ж досягла освіта з царських часів? Й навіщо нам витрачати 5-7 років на навчання в університеті, якщо знатимеш не більше, ніж колись звичайний школяр? А мало випускників не було: моя прабабка була директором гімназії, так от, з неї щороку випускалося 4 класи по 30 учнів, тобто 120 випускників! Окрім того, у місті було 6 початкових шкіл, приватне жіноче училище та кілька парафіяльних церковних шкіл. Тільки 40% дітей не навчались у школі. А університетська освіта тоді була дійсно ВИЩОЮ.

Не треба ставити воза поперед конякою! Не рівень життя на Заході високий завдяки освіті, а навпаки, освіту краще поставлено завдяки рівневі економіки. Хоча щодо "краще" - це ще дуже велике питання: "багатше" не завжди означає "краще"! Є пропозиція до вас повивчати уважно форум телеканалу "СТБ"
http://stb.ua/e107_plugins/forum/forum.php
аби ознайомитись із цікавими поглядами на гроші та систему цінностей у житті. Бо мені здається, ви теж попалися на гачок політичної пропаганди й плутаєте справжні цінності з нав'язаними.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення
magnolian
Магістр


З нами з: 26.03.07
Повідомлень: 180
Звідки: Ужгород

ПовідомленняНаписане: 11.03.2008 18:56    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

arhimed написав:
Щодо відповідності рівня гімназії університетові, поміркуйте: то чого ж досягла освіта з царських часів? Й навіщо нам витрачати 5-7 років на навчання в університеті, якщо знатимеш не більше, ніж колись звичайний школяр? А мало випускників не було: моя прабабка була директором гімназії, так от, з неї щороку випускалося 4 класи по 30 учнів, тобто 120 випускників! Окрім того, у місті було 6 початкових шкіл, приватне жіноче училище та кілька парафіяльних церковних шкіл. Тільки 40% дітей не навчались у школі. А університетська освіта тоді була дійсно ВИЩОЮ.
А що ж це ми тоді вчили з історії, що 80% населення УСРР до лікбезу була неписьменною?
Ну, а взагалі, коли я говорив про гімназії, то не про російські, а про ті, що були на території Зх. України (в Ужгороді була лиш 1 гімназія, яка випускала десь 30 чол. на рік, але майже всі ті випускники стали визначними діячами), про малоросійські гімназії багато не знаю.

arhimed написав:
Не треба ставити воза поперед конякою! Не рівень життя на Заході високий завдяки освіті, а навпаки, освіту краще поставлено завдяки рівневі економіки. Хоча щодо "краще" - це ще дуже велике питання: "багатше" не завжди означає "краще"!

Все ж моя думка, що все починається з освіти, і саме Західна освіта відіграла одну з найбільших ролей в економічному зростанні Західних і націй. І, проживши рік у США, можу вас запевнити, там краще (і не тільки економічно...).
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail Відвідати сайт учасника
Anonim
Школяр


З нами з: 06.05.07
Повідомлень: 12

ПовідомленняНаписане: 11.04.2008 15:44    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

О чем вы??? Ваша дискуссия - дискуссия о форме организации учебного процесса! Болонский процесс состоит не в форме (можете убедиться, хотя бы по сайтам ведущих зарубежных ВУЗов, что там уживаются и "германская" система, которую тут называют советской, и американская, и прочие), а в возможности беспрепятственно получить те знания, которые необходимы обучаемому, в нужном объеме и соотвествующего уровня качества.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відвідати сайт учасника
simon
Школяр


З нами з: 12.09.08
Повідомлень: 27
Звідки: Харківська обл.

ПовідомленняНаписане: 15.10.2008 10:42    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

А ще, мені здається, ми не рівняємо побутових умов навчання та проживання студентів у наших ВНЗ та "болонських". Матеріальна база значно недотягує. Звичайно у нас. Вже не кажучі за наявність підручниківта електронних бібліотек. За умови проживання в гуртожитках можна не розповідати. Тож не треба забувати, що студенти також хочуть їсти і навіть кожного дня. Як вчитись голодному - треба спитати у Ломоносова.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
MaestroWWW
Студент


З нами з: 05.12.08
Повідомлень: 31

ПовідомленняНаписане: 05.12.2008 20:23    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

сам обучаюсь по этой системе, все устраивает, но все же единственное, что мешает обучению - недостаточное понимания этой системы преподавалетями, которые часто изменяют шкалы оценивания, способ начисления баллов, не всегда повышают рейтинг студентов за их присутствие. вот собсно и все...Smile
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
selenkaCSKP
Школяр


З нами з: 09.07.09
Повідомлень: 1

ПовідомленняНаписане: 09.07.2009 13:17    Тема повідомлення: Украине не нужен Болонский процесс Відповісти цитуючи

Об этом эксперты Центра социально-консервативной политики (Украина) говорили в среду на заседании, посвященном теме Болонского процесса и образования в Украине.
Лидер Интернет партии Украины Дмитрий Голубов назвал слоганы Болонского процесса -«Рынок образовательных услуг», «Модернизация и оптимизация образовательной системы» -красивыми, но далекими от действительности. По его словам, Болонская образовательная система отменяет саму суть образования, где даже вместо слова «знания» употребляется слово «компетенция». Голубов выступил за возвращение к старым методикам преподавания, которые использовались в советской школе. Он апеллировал к тому факту, что выпускники советских вузов признаны первоклассными специалистами во всем мире.
Тенденцию «разрушения образования» в Украине отметил и президент Украинской ассоциации издателей и книгораспространителей Александр Афонин. По его мнению, современная украинская средняя школа в отличие от советской, не дает тех необходимых знаний и умений, чтобы подготовить человека к самостоятельной, взрослой жизни.
«Мы разваливаем свою систему образования. Если мы сейчас не обратим внимание на проблемы средней и высшей школ, их попросту может не стать», – заявила доктор политических наук, профессор Ирина Онищенко. По ее мнению, идея Болонского процесса довольно интересная, но этот процесс в Украине не выполняет ни одной поставленных перед ним задач. В частности, внедрение Болонской системы приводит лишь к снижению качества образования в украинских вузах.
Как считает директор Института политической психологии Геннадий Балашов, внедрение Болонского процесса в Украине бесперспективно. «Наши вузы и школы нуждаются в финансировании намного больше, чем в приобщении к Европе», - сказал он.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
vsilic
Доцент


З нами з: 21.12.08
Повідомлень: 414

ПовідомленняНаписане: 09.07.2009 19:19    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Проблема не в Болонском процессе, а в нежелании МОНУ терять свои кормушки. Поэтому министерские чиновники делают все возможное для его дискредитации. Достаточно сказать, что в Украине Болонский процесс официально "внедряется" уже лет пять. Но до сих пор действует полностью противоречащее ему Положение об организации учебного процесса 1993 г. А многие нормативные документы еще старше.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
eclectic
Школяр


З нами з: 28.07.09
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: 28.07.2009 13:31    Тема повідомлення: Re: Не все так просто в цій Болонській системі Відповісти цитуючи

irynna написав:
Відгукніться ті, хто теж від цього страждає. Або переконайте мене в тому, що ці зміни - дійсно на краще.


Болонський процес - це лише видимість навчання: студенти роблять вигляд, що навчаються, викладачі, що навчають. А в дійсності ми знищуємо одну із найпотужніших освітніх систем! Я проти Болонського процесу!
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відвідати сайт учасника
vsilic
Доцент


З нами з: 21.12.08
Повідомлень: 414

ПовідомленняНаписане: 28.07.2009 19:11    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

А причем здесь Болонский процесс?
Что же касается одной из наиболее мощных образовательных систем мира, то ее уничтожили уже почти 20 лет назад. И восстановить ее можно только вместе с Советским Союзом и его системой централизованного планирования и управления. Вы полагаете, что это реально?
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
eclectic
Школяр


З нами з: 28.07.09
Повідомлень: 5

ПовідомленняНаписане: 28.07.2009 20:21    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

vsilic написав:
А причем здесь Болонский процесс?
Что же касается одной из наиболее мощных образовательных систем мира, то ее уничтожили уже почти 20 лет назад. И восстановить ее можно только вместе с Советским Союзом и его системой централизованного планирования и управления. Вы полагаете, что это реально?


Наша система освіти руйнується цілеспрямовано, а Болонський процес - лише ширма, якою прикриваються наші керманичі. Згоден, що старе (добре відпрацьоване, дієве, доведено ефективне) ми майже зруйнували, а де Болонський процес??? яким нас манять, як пряником (ще 100 років будем чекати приєднання, як і в Євросоюз?!).

Я отримував вищу освіту в 2000-2005 роках. Не скажу, що вона була бездоганна, але все ж краще, ніж зараз. Вже 4 роки я працюю в тому ж вузі, проте не бачу жодних позитивних тенденцій.

PS:легше вивчити українську чи російську мову, ніж англійську, легше відновити кращі вітчизняні педагогічні традиції, ніж освоювати чужі. Можете зі мною не погоджуватись, але я вважаю саме так!
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відвідати сайт учасника
vsilic
Доцент


З нами з: 21.12.08
Повідомлень: 414

ПовідомленняНаписане: 29.07.2009 07:46    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Болонский процесс к педагогическим традициям не имеет никакого отношения. Он затрагивает вопросы организации учебного процесса и ведения документации.
С чем соглашусь, так это с тем, что в Украине много разговоров о Болонском процессе и мало реальных дел. То что сегодня делает МОНУ - это движение не к Болонскому процессу, а от него.
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
Expert
Студент


З нами з: 31.10.08
Повідомлень: 37

ПовідомленняНаписане: 01.09.2009 15:04    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Говоря о Болонском процессе, многие критики не имеют ни малейшего предстваления о его основных документах. Поэтому критика фактически относится не к самому Болонскому процессу, а к особенностям его реализации в Украине. В связи с этим, ниже приводится текст основного документа - Великой хартии университетов, ради реализации которой и приняты Болонская и последующие декларации о развитии европейской системы образования.

ВЕЛИКА ХАРТІЯ УНІВЕРСИТЕТІВ
Преамбула
Ректори європейських університетів, що підписалися нижче, ті, що зібралися в Болоньї з нагоди девiятисотліття найстарішого в Європі університету за чотири роки до остаточного скасування кордонів між країнами Європейського Суспільства, висловлюючи надію на перспективу розширення співробітництва між усіма європейськими націями, переконані в тім, що народи і держави мають, як ніколи раніше, усвідомити роль, яку університети будуть покликані зіграти у суспільстві, що змінюється і стає усе більш інтернаціональним, вважають, що:
1. На завершальному етапі цього тисячоріччя майбутнє людства значною мірою залежить від культурного, наукового і технічного розвитку, зосередженого в центрах культури, знання і досліджень, якими є справжні університети;
2. Завдання університетів по поширенню знань серед нових поколінь передбачає, що в сьогоднішньому світі вони також повинні служити суспільству в цілому і що культурне, соціальне й економічне майбутнє суспільства вимагає, зокрема, значного внеску в подальшу освіту;
3. Університети повинні давати майбутнім поколінням освіту і виховання, що навчать їх, а через них інших, поважати велику гармонію навколишнього середовища і самого життя.
Ректори європейських університетів, що підписалися нижче, проголошують перед усіма державами і перед совістю всіх націй основні принципи, що повинні, відтепер і завжди, бути основоположними для університетів.
Основні принципи:
1. Університет є самостійною установою усередині суспільств із різною організацією, що є наслідком розходжень у географічній і історичній спадщині. Він створює, вивчає, оцінює і передає культуру за допомогою досліджень і навчання.
Для задоволення потреб навколишнього світу його дослідницька і викладацька діяльність повинна бути морально й інтелектуально незалежною від будь-якої політичної й економічної влади.
2. Викладання і дослідницька робота в університетах повинні бути нероздільні для того, щоб навчання в них відповідало потребам, що змінюються, запитам суспільства і досягненням у науковому знанні.
3. Свобода в дослідницькій і викладацькій діяльності є основним принципом університетського життя. Керівні органи й університети, кожний у рамках своєї компетентності, повинні гарантувати дотримання цієї фундаментальної вимоги. Відкидаючи нетерпимість і будучи завжди відкритим для діалогу, університет є ідеальним місцем зустрічі викладачів, що здатні передавати свої знання і володіють необхідними засобами для їхнього удосконалювання за допомогою досліджень і інновацій, і студентів, що мають право, здатність і бажання збагатити свій розум цими знаннями.
4. Університет є хоронителем традицій європейського гуманізму. У здійсненні свого покликання він постійно прагне до досягнення універсального знання, перетинає географічні і політичні кордони і затверджує нагальну потребу взаємного пізнання і взаємодії різних культур.
Способи
Для досягнення цих цілей у світлі вищевикладених принципів вимагаються ефективні засоби, що відповідають теперішнім умовам.
1. Для забезпечення свободи в дослідженнях і викладанні всім членам університетського суспільства мають бути надані необхідні засоби для її реалізації.
2. Набір викладачів і визначення їхнього статусу повинні відбуватися відповідно до принципу невід'ємності дослідницької діяльності від викладацької.
3. Кожен університет, з урахуванням конкретних обставин, повинен гарантувати своїм студентам дотримання свобод і умов, при яких вони могли б досягти своїх цілей у культурі й освіті.
4. Університети, особливо європейські, розглядають взаємний обмін інформацією і документацією, а також збільшення кількості спільних проектів для розвитку освіти, як основний елемент постійного прогресу знань. Тому, як і в ранні періоди своєї історії, вони стимулюють мобільність викладачів і студентів, а також розглядають загальну політику в питанні рівного статусу, звань, іспитів (без упередженого ставлення до національних дипломів) і присудження стипендій як необхідний інструмент для здійснення своєї місії в переважних на сьогоднішній день умовах. Ректори, що підписалися нижче, від імені своїх університетів, беруть на себе зобов'язання зробити усе від них залежне для того, щоб кожна держава, а також зацікавлені наднаціональні організації, формували свою політику, спираючись на положення цієї Великої Хартії, що виражає одностайне бажання університетів, вільно визначене і проголошене.

Болонья, 18 вересня 1988 року
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
astronavt
Студент


З нами з: 03.01.07
Повідомлень: 30
Звідки: Черкаська обл.

ПовідомленняНаписане: 09.09.2009 18:44    Тема повідомлення: Відповісти цитуючи

Переглянувши пости цієї теми, ще раз переконуюся, що учасники форуму дуже смутно уявдяють, що таке Болонський процес і ототожнюють його з кредитно-модульною системою організації навчального процесу у вузі.
Пропоную, перш ніж критикувати Болонський процес, уважно переглянути матеріали з питань впровадження Болонського процесу: http://www.osvita.org.ua/bologna/
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відіслати e-mail
Показувати:   
Нова тема   Цю тему закрито    Освітній форум -> Болонський процес Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Ukrainian translation © 2005-2006 Serhiy Novosad