"Освітній портал"
  ДопомогаПравила    ДопомогаДопомога   ПошукПошук   Список учасниківСписок учасників   ГрупиГрупи   ЗареєструватисьЗареєструватись 
 ПрофільПрофіль   Увійти, щоб переглянути приватні повідомленняУвійти, щоб переглянути приватні повідомлення   ВхідВхід 

Міждисциплінарна призма на основі експертної системи

 
Нова тема   Відповісти    Освітній форум -> Статті
Попередня тема :: Наступна тема  
Автор Повідомлення
kozubtsov
Студент


З нами з: 14.09.09
Повідомлень: 53
Звідки: Чернігівська обл.

ПовідомленняНаписане: 25.04.2012 15:32    Тема повідомлення: Міждисциплінарна призма на основі експертної системи Відповісти цитуючи

МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ПРИЗМА НА ОСНОВІ ЕКСПЕРТНОЇ СИСТЕМИ

Мараховський Л.Ф.,1 Козубцов И.Н.2
1 Державний економіко-технологічний університет транспорту
2 Науковий центр зв’язку та інформатизації ВІТІ НТУУ КПІ

Постановка проблеми дослідження. Сучасні складні процеси неможливо дослідити без розкладання його на складові процесу досліджуваного об’єкту. Дослідження набули міждисциплінарного характеру. Вони характеризуються відсутністю чітких меж між науковими напрямами, що задіяні в дослідженні. Це диктує науковому суспільству необхідність для об’єктивності створення міждисциплінарних консолідацій або у відповідності до викликів передбачених Болонським процесом [1, 2] формувати в аспірантурі фахівців з міждисциплінарною компетентністю.
У відповідності до закону про експертизу проведення міждисциплінарних досліджень є нелегітимними.
По-перше, відсутня належна підготовка наукових кадрів з міждисциплінарною компетентністю.
По-друге, відсутність класифікації міждисциплінарного наукового результату, як окремого наукового напряму (міждисциплінарної науки або спеціальності).
По-третє, унеможливлено захищати кваліфікаційну дисертаційну роботу дослідником з (міждисциплінарної науки або спеціальності).
Аналіз останніх досліджень. В міждисциплінарних дослідженнях відсутнє чітке тлумачення поняття міждисциплінарної призми. Так наприклад в роботі [3] розглянуто загально філософську проблему, яку будь-то розглядається крізь призму. Однак механізм розглядання крізь призму не описано. Тому актуально є розглянути визначення та еквівалент міждисциплінарної призми.
Формулювання мети статті. Отже, метою статті є освітлення основних результатів дисертаційного дослідження, у створенні прототипу міждисциплінарної призми, здатної розкладати складний процес міждисциплінарного дослідження на складові.
Результат дослідження. Для дослідження питання застосуємо метод аналогій, що дозволить пояснити саму ідею.
Сучасні наукові напрями мають чіткі межі визначені в Переліку наукових спеціальностей за якими здійснюються захист дисертаційних робіт на отримання наукових ступенів кандидата наук та доктора наук, присудження наукових звань [4]. Однак отриманий міждисциплінарний науковий результат, внаслідок впроваджених рекомендації Болонським процесом про активізацію міждисциплінарних досліджень в науці та освіті лишаються за межами Переліку наукових спеціальностей [4]. Пояснюється відсутністю міждисциплінарної спеціальності [5] чи навіть окремої науки.
Розглянемо тлумачення міждисциплінарної призми, яке ми будемо використовувати в подальших дослідженнях. З часом відокремились основні наукові напрями. Всі сучасні наукові напрями визначені в Переліку [4] за історичним походженням пішли з філософії (сучасна філософія, педагогіка, фізика, математика), тощо. Прийнявши, це припущення, можна стверджувати, що Перелік [4] можна розглядати як не монохромне біле світло.
Для дослідження застосуємо оптичну дисперсійну призму. З фізики відомо, що якщо біле не монохромне світло пропустити через оптичну призму дисперсійну в результаті отримаємо дисперсійний спектр, що складається з семи кольорів [6] (рис. 1). Між окремими кольорами спектру відбуваються безперервні переходи тонів.

Рис. 1. Аналогія подібностей між простою тригранною та міждисциплінарною призмами

Складним процесом лишається чітке визначенні меж кольорів у дисперсійному спектрі. Потрібно застосовувати інструментальні методи та прилади, основані на спектральному аналізі [7].
Розглянута аналогія нас наводить на думку, що світло – міждисциплінарна спектральна сукупність кольорів. А міждисциплінарні дослідження не що інше, як пошук меж кольорів у дисперсійному спектрі. В такому випадку міждисциплінарним є пошук або дослідження на стику двох основних кольорів. Як би це було так, то достатньо було б запропонувати переглянути Перелік [4] на предмет доповнення кожного наукового напряму міждисциплінарною спеціальністю. Такий варіант розглянуто в роботі [5]. Однак на практиці зовсім не так. В міждисциплінарному дослідженні може бути 2 і більше виявлених наукових зв’язків.
Трансформуємо аналогію до реалістичного тлумачення. Призма міждисциплінарна немає ніякої фізичної подібністю до оптичної призми. Призма тут вживана в тому алегоричному значенні, що вона здатна розкладати складну систему на складові її елементи. Форма її немає ніякого значення. Для наочності суті принципу було прийнято припущення, що міждисциплінарна призма подібно до форми оптичної призми. Адже спільним для міждисциплінарної та оптичної призми є розклад складної системи на складові елементи (спектри). Ще можна тлумачити, як розгляд складного питання під різним кутом бачення з наступною деталізацією.
Розглянемо можливу побудову реалістичної міждисциплінарної призми за аналогією до побудови оптичної дисперсійної призми. За аналог рекомендуємо прийняти експертну систему. В якості експертів виступатимуть наукові кадри вищої кваліфікації за основними науковими напрямами або (спеціальностями одного напряму).
Такий склад експертної системи забезпечить якісне розкладання досліджуваного об’єкту на основні наукові напрями. Ідентифікація в спектрі безперервних переходів тонів буде залежить від міждисциплінарної обізнаності (компетентності) членів експертної системи.
Висновки з досліджень. В результаті дослідженні встановлено, що за відсутності належної підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації з міждисциплінарною компетентністю неможливо якісно проводити міждисциплінарні дослідження в науці та освіті без застосування міждисциплінарної призми побудованої на основі міждисциплінарної консолідації вчених в єдину експертні систему.
За відсутності нової класифікації міждисциплінарного наукового результату, за окремою міждисциплінарною наукою (або міждисциплінарною спеціальністю в науковому навпрямці) неможливо класифікувати отриманий науковий результат та захищати його у вигляді кваліфікаційної дисертаційної роботи.
Запропонована міждисциплінарна призма є алегорією оптичної дисперсійної призми, яка за аналогією пояснює принцип розкладання стародавньої філософії на сучасні наукові напрями. Побудована експертна система може якісно вирішуватиме існуючу проблему.
Перспективи в подальших досліджень у даному напрямку є вивчення закону розподілу міждисциплінарної призми, стародавньої філософії на наукові напрями. Виявивши його спрямувати отримані знання на формування нового покоління наукових та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації з міждисциплінарною компетентністю. Поєднання міждисциплінарної з науковою та педагогічною компетентностями ми отримаємо новизну, та забезпечимо перетворення гіпотези на теорію формування вчених з міждисциплінарною науково-педагогічною компетентністю запропонованою автором дослідження [8].
Важливо також використовувати єдину загальноприйняту термінологію. Від цього залежатиме мова на якій розмовляють наукові кадри різних наукових напрямів та спеціальностей. Це необхідна умова для створення наукових консолідації для міждисциплінарних досліджень в області науки та освіти [9]. Без такої консолідації неможливо (не легітимно) проводити дослідження, особливо в перехідний процес, доки в міждисциплінарній аспірантурі (ад’юнктурі), докторантурі не розпочнеться підготовка наукових та науково-педагогічних кадрів з міждисциплінарною компетентністю.
Для приклада приведемо запропонований новий міждисциплінарний напрямок – фундаментальні основи побудови суперкомп'ютерів на схемах автоматної пам'яті, який об'єднує теорію багатофункціональних автоматів Мараховського, приватним випадком котрих є автомати Мілі та Мура; теорію побудови схем автоматної пам'яті: багатофункціональних, які розширюють елементну базу інтегральних схем, окремим випадком яких є схема RS - тригера, і багаторівневих; і методи побудови нових реконфігуріруемих пристроїв суперкомп'ютерів: регістрів, лічильників, пристроїв управління, процесорів і комп'ютерів на елементах автоматної пам'яті.
У статті [10] описано, що в Портленді (штат Орегон) Supercomputing Conference'09 IBM під керівництвом Дональда Хэбба (Donald Hebb) зробило істотний прогрес у створенні обчислювальної і когнітивної системи, яка симулює і емалює здатність мозку відчувати, сприймати, діяти, взаємодіяти і пізнавати при цьому порівнянна з мозком за низьким енергоспоживанням і розмірами.
Великомасштабна симуляція діяльності кори головного мозку – нове міждисциплінарний напрямок, що об’єднує обчислювальну неврологію, методологію симуляції і суперкомп’ютери. В області створення когнітивного комп'ютера, який працює аналогічно мозку, симуляція кори є вкрай важливою технологією для перевірки гіпотез про його структуру, динаміку і функції.
ЛІТЕРАТУРА
1. Бедный Б.И., Миронос А.А. Подготовка научных кадров в высшей школе. Состояние и тенденции развития аспирантуры: Монография. Нижний Новгород: Изд-во ННГУ, 2008. – 219 с. – ISBN 978-5-91326-100-7.
2. Козубцов І.М. Національні особливості та перспективні принципи удосконалення систем підготовки і атестації вчених в контексті Болонського процесу [Електронний ресурс] // Научный электронный архив академии естествознания. – Режим доступу URL: http://www.econf.rae.ru/pdf/2011/11/754.pdf.
3. Кругов Н.И. Человек в междисциплинарной призме. [Електронний ресурс] // За науку №13(952) от 16 марта 2006 г. – Режим доступу URL: http://zn.asu.ru/issue.shtml?i_n_seq=952&a_n=21.
4. Про затвердження Переліку наукових спеціальностей МОНмолодьспорт України; Наказ, Перелік від 14.09.2011 № 1057 // Офіційний вісник України від 17.10.2011 – 2011 р., № 78, стор. 215, стаття 2893, код акту 58517/2011.
5. Козубцов И.Н. Место в перечне научных специальностей междисциплинарных диссертационных исследований в науке и образовании // Междисциплинарные исследования в науке и образовании. – 2012. – № 1 Sp; URL: www.es.rae.ru/mino/157-453.
6. Яворский Б.М., Селезнев Ю.А. справочное руководство по физике для поступающих в вузы и для самообразования. – 4-е изд., испр. – М.: Наука. Гл. ред. физ.-мат. Лит., 1989. – 576 с.
7. Загрубский А.А., Цыганенко Н.М., Чернова А.П. Спектральные приборы. – СПб., 2007. – 76 с.
8. Козубцов І.М. Філософія формування міждисциплінарної науково-педагогічної компетентності вчених // Наука и образование : сб. тр. Международный научно-методический семинар, 13 – 20 декабря 2011 г., г Дубай (ОАЭ) – Хмельницкий: Хмельницкий нац. ун-т, 2011. – С. 120 – 122. – (укр., рус., англ.). – ISBN 978-966-330-133-4.
9. Міждисциплінарна Академія Наук (МАН) [Електронний ресурс] // Офіційний сайт. – Режим доступу URL: http://man-ua.at.ua/
10 На пути к созданию когнитивного компьютера http://itc.ua/ articles/na_puti_k_ sozdaniyu_kognitivnogo_kompyutera_43475?page=1
Догори
Переглянути профіль користувача Відіслати приватне повідомлення Відвідати сайт учасника AIM Yahoo! Messenger MSN
Показувати:   
Нова тема   Відповісти    Освітній форум -> Статті Ваш часовий пояс: GMT + 2 Години
Сторінка 1 з 1

 
Перейти до:  
Ви не можете писати нові повідомлення в цю тему
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете голосувати у цьому форумі


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Ukrainian translation © 2005-2006 Serhiy Novosad